• Grinta

Maak je webshop klaar voor Black Friday & andere feestdagen

Het lijkt wat vroeg, maar als jij met jouw webshop echt optimaal in wil spelen op deze belangrijke events, dan is het goed om alvast aan de slag te gaan.


Trends in zoekgedrag


Voorheen liep het zoekgedrag voor de feestdagen en events in het najaar heel geleidelijk op vanaf september. De afgelopen jaren is dit erg veranderd, want nu beginnen de eerste gebruikers al vanaf augustus te zoeken. Daarnaast zijn er (volgens Google) veel meer pieken te zien in het zoekvolume, waarbij de eerste grote piek rond 11 november is. De twee andere belangrijke piekmomenten zijn rond 29 november (Black Friday Week) en 5 december (Sinterklaas).



Ben jij ready?


Black Friday is een event waar je als webshop altijd wel op in kan spelen. Elke webshop zou voor Black Friday namelijk een geweldige actie kunnen bedenken. Zelfs een kleine actie is al goed, via sommige webshops wordt er bijvoorbeeld extra korting gegeven op alle zwarte kledingstukken. Tijdens Black Friday kun je eigenlijk niet meer achterblijven met jouw webshop, want concurrentie zal zeker aanwezig en zichtbaar zijn met ijzersterke acties en kortingen. Begin op tijd en breng nu alvast de events en feestdagen in kaart die relevant zijn voor jouw webshop. Bepaal per event de doelstellingen, doelgroepen, strategie, boodschap en kanalen. Maak de budgetten vast vrij, zodat je weet dat je genoeg budget hebt vrijgemaakt om te shinen.

0 keer bekeken

Koningin Elisabethlaan 18 8000 Brugge

Tel: 0800-62 605

  • White LinkedIn Icon

© 2019 by Grinta Consultancy