Koningin Elisabethlaan 18 8000 Brugge

Tel: 0800-62 605

  • White LinkedIn Icon

© 2019 by Grinta Consultancy

  • Grinta

Facebook en Instagram Stories voor bedrijven

Updated: Aug 13, 2019

Wil je een persoonlijke band opbouwen met je klanten via Social Media? Dan zijn Facebook en Instagram Stories een ideale marketingtool om je zichtbaarheid en betrokkenheid te vergroten.




Facebook Stories voor bedrijven zijn nog niet zo bekend als de razend populaire Instagram Stories. Je kunt beide soorten Stories handig inzetten voor je bedrijf, maar er zijn wel enkele belangrijke verschillen waar je maar beter rekening mee kunt houden.


Facebook Stories zijn een variant op het “standaard” Facebook nieuwsoverzicht. Facebook is vooral populair bij gebruikers tussen 25 en 44 jaar. Het unieke aan Facebook Stories is dat ze na 24 uur weer verdwijnen. Je kan ze opslaan in je Verhalenarchief, waar ze alleen zichtbaar blijven voor jou, maar niet tonen via Hoogtepunten. Facebook Stories zijn perfect voor kleine bedrijven om meer zichtbaarheid te krijgen. Stories krijgen namelijk een prominente plaats op de Facebook website en in de app, waardoor je bedrijf minder lijdt onder de algoritmes.


Instagram Stories scoren vooral bij een jonger publiek tussen de 18 en 34 jaar. Instagram Stories verdwijnen na 24 uur, maar je kan er wel voor kiezen om ze permanent op je profiel te plaatsen als Instagram Hoogtepunt. Instagram hoogtepunten zijn verzamelingen van Stories die rond 1 onderwerp draaien. Deze series blijven wél permanent op je profiel staan (als je dat wenst). Je kunt er snel en eenvoudig verschillende facetten van je bedrijf mee tonen. Vanaf 10 000 volgers kan je in je stories links naar je website plaatsen.


Je kan ze daarom best gebruiken om luchtigere posts te plaatsen of snelle aankondigingen te doen. Ook een blik achter de schermen vinden volgers leuk!


Het verschil tussen beide Stories komt dus vooral neer op het verschil in doelgroepen. Als je mikt op jonge klanten, dan is Instagram mogelijk de perfecte manier om hen te bereiken.

Mik je eerder op een volwassen doelpubliek, dan zijn Facebook Stories mogelijk een betere optie!



#storytelling #business

0 views