• Grinta

Gebruik visuele content

Bijgewerkt: 11 jul 2019

Veel mensen zijn visueel ingesteld en we weten allemaal: één beeld zegt meer dan duizend woorden. Als je beeld gebruikt, blijft een tekst beter hangen en is de boodschap beter te begrijpen. Daarnaast breken afbeeldingen een tekst, waardoor de tekst aantrekkelijker is om te lezen. Woorden zijn niet genoeg om klanten en prospects tegenwoordig te binden. Visuele content marketing is de laatste twee jaar enorm gegroeid.



Inspireer klanten met ideeën over het gebruik van uw producten. Vaak weten consumenten niet precies wat ze willen en zijn ze op zoek naar inspiratie en ideeën. Visuele tips en checklists presteren erg goed, omdat ze ontworpen zijn om uw klanten op de een of andere manier te helpen en te inspireren



Tonen, niet vertellen... Gebruik prachtige foto's en afbeeldingen om verbluffende verhalen te vertellen. Maak gebruik van de creativiteit en passie van uw klanten


De reden voor onze voorkeur voor beelden is te vinden in onze hersenen. We denken in afbeeldingen. Voel niet dat u het hele proces of de hele procedure in een afbeelding of serie afbeeldingen ook moet uitleggen - soms is het genoeg om lezers te "plagen" met een afbeelding die hen aanmoedigt om door te klikken naar uw website. Maak originele afbeeldingen die uw merkverhaal illustreren en tot leven brengen.


Visuele content inzetten is dus eigenlijk hartstikke logisch. U valt er mee op, maakt een ingewikkelde materie begrijpelijk en speelt direct in op de emoties van mensen.


#infographics #photography


1 keer bekeken

Koningin Elisabethlaan 18 8000 Brugge

Tel: 0800-62 605

  • White LinkedIn Icon

© 2019 by Grinta Consultancy